.. -- Twiiliightstory: Kapitel 19 del 2

Translate

Fråga mig

onsdag 4 augusti 2010

Kapitel 19 del 2

Jag tog två steg bakåt " Miss Hale, trevligt att träffas ..." Sa han och jag kände hur två vampyrer med okänd doft slöt upp bakom mig. " Hej " Jag höll lugnet " Du vet vem jag är, men  vilka är ni " frågade kyligt och hon krökte sina läppar med en elakt flin " Våra namn .." Ett rått skratt
" Jag heter Elina, herrarna bakom dig är Stefan och Michael. " hon gjorde en nonchalant gest mot dem. Jag vred inte på mig. " Åh Trevligt att träffas. " Värt att kosta på sig lite sarkasm. " Släpper ni pojken nu ? " Ett skratt ekade genom skogen och en av killarna slog sönder en tjock trädstam när han skrattade på mycket att han började slå trädet " Nej , raring..Hans blod är för gott. Synd bara att hans hjärta knappt slår längre " Jag ville vända mig om och se på honom men jag kände att Elina var det som man skulle hålla koll på av dessa tre. " En fråga bara..Vad vill ni mig " Sa jag fortfarande med Rosalies röst, eller en form av.  " Din familj dödade min lilla syster ... När hon ville hämnas på dig "
Hon log blekt " Jag tar upp hennes uppgift "
Vad hade Rosalie gjort som retade dem så ? Jag sneglade bakom mig  " Du är vampyr så du mins och du var vampyr när du dödade honom för att rädda den där...Emmett " fräste hon och jag backade och hoppade upp en hög med stockar och hatade klackarna Rose gett mig. Elina hoppade upp efter mig och försökte sig på ett slag som skulle träffat min panna om jag inte hade duckat och sparkat henne i bröstkorgen i samman veva och nån slöt upp bakom mig.
Jag morrade när jag en av dem svarthåriga killarna försökte ge sig på mig bakifrån. Jag snurrade runt och synade honom topp till tå. Det var något oändligt bekant med honom. När han rytande gjorde en attack mot mig vände jag ryggen till och satte mig ner på stammen så han snubblade på mig men landade elegant på andra sidan av mig. En låg väsning slank ur mig . Han flinade elakt . Ännu något som var bekant med honom. En obehaglig rysning kilade längst min ryggrad. Jag var tvungen att handla snabbt, jag lyssnade efter Aarons hjärta men hörde det inte längre

Inga kommentarer: