.. -- Twiiliightstory: Kapitel 21

Translate

Fråga mig

söndag 9 maj 2010

Kapitel 21

Renesmee Berättar del 2 :

Cassidy försökte resa sig men hennes rygg verkade riktigt skadad. Benji var rasade , Emmett , Jasper och pappa höll i han men han slet sig loss och gav sig på Hope och Emmett var inte sen med att hänga på efter honom , självklart hade han en stolt flin. Han älskade detta . Jag sneglade mot Cassidy som fortfarande , jag började försikigt gå mot henne.
" Cassidy , hur mår du ?" haspalde jag ur mig och insåg att mina händer skakade. " Jorå , jag överlever" flåsade hon och stönade av smärta " Jag klarar mig , Jag är ju en Davies . " Sa hon och försökte låta oberörd och försökte ställa dig upp . " Vänta Cassie , jag hämtar Carlise " protersterade jag och hon föll ner på marken igen . " Nej då.. " började hon .
" Tyst Cassidy , Du är en Cullen åh , och vi hjälper varandra och är ärliga " fnös jag och började gå därifrån innan hon hann säga nåt mer. " Carlise " röt jag och vände blicket mot Cassidy som började blekna. Han dök upp på min sida och sneglade mot Cassidy , Jag tar hand om det men nån måste ta dig härifrån snabbt . " Sa han strängt för att vara från honom. Jag nickade bestämt och började gå där ifrån men vände blicken mot min familj hela tiden som slogs för min och Cassies skull . Skulle jag mista nån nu ? Hur många skulle skadas ? Jag vände blicken av nån anledning mot Ziom som fortfarande stod och stirrade mot marken , Hade han tappat vettet ? Jag tog några steg mot honom och sedan några till. " Ziom ?" mumlade jag och var redo på att springa "Om jag hade vettat ..skulle jag inte .." muttrade han
" Jag förkännar inte att leva " flämtade han och föll ner på knä så hans vita jeans vart smutsiga.
Carlise skrek åt min pappa att komma . " Jag är så , så ledsen " viskade han och vände ryggen mot mig och började gå bort från fältet. Jag stod kvar men kände plötsligt en hand om min mun . Jag började göra motstond genom att kasta mig åt en massa håll. " Nessie sluta , för i helvete " fräste Benji som höll på att släppa mig bort från fältet .
" Benji , vad fan håller du på med ?" flämtade jag när han tagit bort sin hand från min mun. " Ja , jag försöker få dig i säkerhet " muttrade han tjurigt och såg att hans skjorta var trasig och han hade fått flera bett på armar och ett på halsen. " Benji...Hur mår du ?" utbrast jag när jag såg det " Jodå , bättre än vad det är med Cassie .Men jag förstår inte . Hon är vampyr hon borde ha läkt för länge sen . " mumlade han förbryllat. Det fick mig verkligen att fundera .
Hon borde ha läkt för länge sen. "Nessie ?" Benji viftade med handen framför mina ögon " Ja ,förlåt . Jag började tänka på det där med Cassie " muttrade jag och bet mig i läppen .

Alla ljud hade tystnat och Benji tittade fram bakom busken .
"Jag tror det är över ..." mumlade han och reste sig . Han hade rätt . Jag slöt ögonen och bet mig panikslaget i läppen och hoppades , hoppades att vi inte hade ..Förlorat nån. Han fattade min hand och vi gick dem hundra metrarna i mänskligtakt eftersom jag inte vågade se fältet. Skulle några vara skaddade ? Skulle nån vara...Jag svalade hårt . Död ? Oroliga tårar rann för mina kinder . Benji sa inget och jag var faktiskt tacksam över det . Jag ville inte höra en massa lugnade ord om det inte var hundra på att det stämmde och det visste han . Han visste inte vad som hänt.
Jag såg mellan träden ett tjockrökmoln och en äckilgt söt doft fyllde gläntan . Jag såg mig omkring . Jag såg bara mamma och pappa som stod och höll om varandra. Emmett stod och pratade med Quil , Jasper och Paul och dem verkade discutera olika manövrar och slag dem gjort . Emmets skratt ekade mellan träden med jämna mellanrum men stämmningen var fortfarande stel . " Nessie !" Hördes en mycket väl bekant röst bakom mig och Jacob kramade om mig hårt. " Jake ! Är du okej ?" frågade jag dikrekt och försökte lirka mig ur hans grep. " Jag mår prima . Lite öm om revbenen och högra knät men det är lugnt dem flesta sår har redan läkt " Sa han självbelåtet . " Jacob , Var är Cassie ?" frågade Benji som stod och kollade sig omkring. " Hon är hemma ...Carlise...Sköter om henne . " Svarade Jake lågt. Benjis blick vart tom innan han började springa tillbaka . " Benji !" ropade jag tillbaka och började spring efter honom med Jacob efter mig.
Benji var snabbare än mig så han hade vart där nån minut innan jag kom upp och sprang direkt upp till Carlise kontor.
Jag slängde upp dörren och såg Carlise krama Benjis axel . Benji satt på Carlise kontorsstol och kramde Cassies hand och mumla tyst. Han grät utan tårar. " Är ..Är hon " Tårarna var floder och vilda snyftningar slank ur mig. Carlise gjorde en gest åt mig att lämna rummet . " Nej !" vrålade jag och försökte streta emot. " Nessie . " mumlade Carlise lågt. " Snälla Farfar !" Carlise ryckte till . Jag hade aldrig kallat honom Farfar. " Nessie , låt Benji ta farväl ensam först "
" Hon är död " röt jag och kunde inte kontrollera mig själv och vart oerhört våldsam. Ett par varma armar kramde om min midja och jag vände mig om mot Jacob och började gråta ännu mer mot hans bröst. Han la sin kind mot mitt huvud .
Carlise la sin hand på min kind och torkade bort tårarna. Jacob och jag gick ner för trappen och mamma var snabb med att trösta nör hon och dem andra kom tillbaka . " Är hon ?" frågade hon Carlise och antar att han nickade eller besvarade med en min för hon flämtade till " Åh Gumman " hon kramade mig med lite svårighet eftersom jag satt i Jacob knä.
Men jag föste undan henne och vred mig ur Jakes grep och han kollade efter mig som om jag inte skulle orka gå upp för trappen . Jag knackade innan jag gick in . Jag gick fram till Benji som satt överlutad över Cassidy han "grät" fortfarande . Jag tog Benjis andra hand som inte kramade Cassies. " Ja...Jag är...Är så ledsen " snyftade och han nickade. " Jag vet ...Du vet väl att hon såg dig som en syster va ? " Sa han och jag skakade på huvudet . " Men det gjorde hon . " Han lutade sig fram och kysste hennes läppar. " Jag måste ut en stund . " Han öppnade fönstret och hoppade ut . Jag ville följa med men visste att han ville vara ensam istället satte jag mig på stolen Benji suttit på " Cassie. Jag såg dig som en syster också. Vi kommer sakna dig . " Jag la min hand på henne panna innan jag också lämnade rummet utan att släcka . Hon var kanske inte död ? Bara hårt skadad och nästan " sov " eller kanske... Det var nåt sorts sjuktskämt ?.
Jag skakade på huvudet och gick ner igen . Jag satte mig bredvid Jake igen och lutade mitt huvud mot hans axel . Det sved om mina ögon. Han lutade sitt huvud mot mitt . Det var så skönt att känna värmen han gav mig . Både mentalt och fysiskt.
Han var min sol. Som mamma kallat honom. Hennes sol , min sol. Alla satt nära varandra . Emmet och Rosalie satt inne i tv rummet och höll om varandra . Carlise och Esme stod vid det stora fönstret och höll varandra i hand . Mamma och pappa satt i den andra soffan medans Jasper och Alice satt vid floden . Alla ville vara med den dem älskade . Det kunde vart dem . Det kunde vart jag som förlorat min kärlek . Det ända Benji mindes från sin människo tid som han saknade var Hon .
Jag reste mig och tog Jacobs hand i min och vi gick lugnt ut ur huset . Det duggade lite men jag bryde mig inte . Medans vi gick lutade jag mot Jacob. Vi gick mot stugan. Jag låste upp dörren och tände. Jacob släppte mig och gick mot köket. Att han släppte taget om mig gjorde ont på nåt sätt så jag gick med skakiga ben efter honom och slog mina armar om hans midja " Jag älskar dig " mummlade jag och kysste han , en kort ljuv kyss. Han satte på vattenkokaren innan han tog sina varma , stora händer om mina svidade kinder. Det gjorde lite ont men jag ville inte att han skulle släppa mig .
Han såg mig allvarligt i ögonen. " Jag älskar dig " Sen kysste han mig intensivt .

2 kommentarer:

Molly sa...

Fantastiskt !!!
Great !!
Wounderfull !

Anonym sa...

Fan för dig !!
Jag gråter !!! Hur kunde du låta henne dö ...Bara sådär ? Hur kommer det gå för Benji??

men det var as bra !!:D