.. -- Twiiliightstory: Kapitel 19 del 1

Translate

Fråga mig

onsdag 4 augusti 2010

Kapitel 19 del 1

" Davie  måste verkligen kissa, Cassie , kan du köra in vid första rastplats " Sa Zoey som satt bakom mig med sin enormt fula och väldigt stora hund. Som hon hade döpt efter mitt efternamn..Ärligtalat visste jag inte om jag skulle ta det som en komplimang eller blir förbannad. Uff..
Jag suckade tungt och svängde in på en rastplats och hunden rusade in i skogen för att göra sina behov med Zoey och Ash på andra sidan kopplet. Justin såg lika irreterad ut som jag angående hunden.¨
" En fråga Cass " mumlade han " Ett svar Justin " svarade jag tankspritt. " Varför i helvete lät du henne behålla hunden " väste han och jag brast i skratt, jag var inte den ända som hade ställt den frågan till mig själv, men jag vart allvarlig igen " För det var det minsta jag kunde göra för henne .." muttrade jag och skakade på huvudet när jag fick dåligt samvete. " Du kunde ha köpt ....En garderob åt henne istället. När min mobil började tjuta så hoppade både jag och Justin till.
" Hallå ? " sa jag och vart stel av den bekanta rösten " Cassidy , det är Alice " Sa Alice på andra sidan och jag rynkade panna " Hej Alice " Sa jag vaksamt " Hittar du inte kläderna ? " det var min första tanke angående varför dem hon av alla skulle ringa mig.
" Nej , jag hittade dem , men vi behöver  din hjälp " Pep hon och betonade ordet din med kraftfull stämma. Om jag hade haft vatten i munnen hade jag spottat ut det som en fontän
" Min ? " Frågade jag med darrande röst och Justin rynkade pannan när han lyssnade på vårt samtal " Ja..." Sa Alice långsamt som om jag inte hade hört ordentligt.
" Med vad " snäste jag och satte på högtalaren och la den på motorhuven. " Det gäller Nessie kompis, han sitter rejält i skiten " Nu var det Emmett som pratade och jag ryckte till av vreden i hans mörka röst " Rose också och vi vet inte varför " Jag hörde hur han morrade. Nån minuts tystnad " Vart kommer jag in i bilden ? " frågade jag lågt och Emmett suckade " Vi behöver se din syn på det hela. Vi vill att du eller ni , det spelar ingen roll kommer hit men ni har inte ens trettio minuter på er " Han la på och jag stirrade på luren som låg på huven " Spring Cassie, vi väntar här " Sa Justin och föste mig mot skogen " Jag berättar för Zo och Ash " Lovade han och jag rynkade pannan. Jag var osäker.
" Cass, spring " sa han igen och vände mig ryggen med en leende och satte sig på huven. Jag gav honom en tveksam blick innan han viftade med handen att jag skulle springa. Jag vände mig om, och sprang.

Jag hade vart flera , flera mil ifrån dem , men ändå så tog det inte mer än ungefär tjugio minuter innan jag hoppade över floden och sprang in i deras hus. Dem väntade på mig.
Jag drog ett djupt andetag. " Okej...Vad gäller det ? " konstigt nog flåsade jag och höll handen mot midjan. Vilken konstig känsla. Min blick gick mellan dem andra och deras ansikten visade inga känslor förutom Renesmee som drog en lättad suck innan Edward tog till orda: " Det är några...som oss som har Renesmees vän..Aaron och av nån anledning till dem åt Rose men vi vet inte varför och vi vet inte vad vi ska göra ..."
" Du menar att dem bara vill att Rose kommer och byter sig själv mot Aaron ? " gissade jag och han nickade " Tyvär " stönade han  " Vi vet inte vart vi ska göra" Han drog ett andetag innan Carlise  tog över " Renesmee hade för nån månad sen hittat en medaljong som Rosalie hade fått av Emmett för flera flera år sen i La push så dem vet vem hon är , Vad tycker du att vi ska göra " frågade han.
Jag log " Vi ger dem henne " men innan Emmett han ryta till och slänga sig på mig lade jag till ett : " Men..." Dem skruvade på sig " Vi ger inte Rose Rose utan en fejk Rose så Alice vi behöver smink och lock tänger " Alice försvann " Hur hade du tänk där? Ingen av oss är lik Rosalie " fräste Emmett innan han förstod " Åh" andades han när han förstod.  Rosalie gick upp och hämtade ett par jeans , skor och en tröja som var typiskt henne och gav till mig medan jag instruerade vart dem andra skulle göra sig redo. Tack vare att Edwards talang kunde jag läsa hans tankar så jag fick en bild av hur det gamla skogsbruket såg ut.
" Vart ska vargarna vänta då ? " frågade Bella
" Inga vargar !" utbrast jag så Alice slant lite med locktången när hon försökte ge mitt hår Rosalie lockar eftersom mitt var helt platt " De känner till dem och deras lukt är förstark vi måste klara detta utan dem , hur lång tid har vi på oss ? " frågade jag och Esme sneglade på armbandsuret hon hade på handleden " Vi har tjugio minuter på oss " Esme tog ett läppstift som låg på bordet och hjälpte Alice med att fixa mig i ordning. När jag var klar drog jag på mig dem tajta blekta jeansen och det tajta linnet och jackan över och ställde mig bredvid Rose .
" Hur ser jag ut ? " frågade jag och försökte låta som Rose. Av deras miner att döma lyckades jag. Jacob muttrade surt om att vargarna skulle hålla sig utanför allt.
Jasper och Emmett hade redan gett sig av och nu var det min tur.

När jag kom till skogsbruket slog en doft mig. Söt, ljuv och varm i samklang med doften hörde jag svaga och ansträngda hjärtslag. Ett hjärta som inte gav upp.
Jag gick fram till pojken och hans flåsande och ansträngda andetag " Aaron " mumlade jag och snurrade runt och såg rakt in i ett par blodröda ögon som ramades in av ett blekt ansikte som hade en slöja av  korp svart hår.
" Rosalie Hale " fräste hon

Inga kommentarer: