.. -- Twiiliightstory: Kapitel 3 del 2

Translate

Fråga mig

söndag 26 september 2010

Kapitel 3 del 2

Hejhej.. Lägger upp kaopitel 3 del 2 nu.. men vart väldigt kort men ju längre blir nästa :D




Jag pressade ner den gröna luren på mobilen och hörde det där dryga pipande ljudet innan Rachelle svarade. " Hallå ?" svarade hon och glatt " Hej Rache är Jake där ? " sa jag  och hon suckade lättat.
" Äntligen " skrattade hon
" Vadå ?
" Nej inget, Jacob har gått runt hela dagen för och gnällt och klagat över att du inte ringt " förklarade hon och jag log för mig själv i mitt lilla rum i Alaska innan jag skulle gå ut med Adam och April och äta. " Okej , får jag prata med honom så slipper ni hans gnäll "
Hon skrattade varmt " Ska bara väcka honom " sa hon.
" Nej!" utbrast jag " Väck honom inte , det gör inget... Han kan ringa sen "
Hon fnös " Jag lovade... han kommer tjata ihjäl mig och få mig att få dåligt samvete om jag inte gör som han säger i detta avseendet "
Jag grimaserade åt hennes ord. Jake hade säkert det jätte jobbigt just nu.
Jag väntade och hörde när Jacobs stora syster väckte honom . " Det är Renesmee " sa hon när han måste ha öppnat ögonen. En snabbt ut andning sen hörde jag Jacobs varma,hesa trygga röst i telefonen. " Nessie !" jubblade han " Hur är det ? " frågade han direkt och hörde hur han sa åt Rachelle att lämna rummet.
" Jodå... Skoldagen är slut så jag är på camphus och ska snart ut och käka så det är helt okej " svarade jag " Hur mår du då ? "
Det tog några sekunder innan han svarade. " Jag klarar mig ..." sa han tillslut . Jag pep till när jag hörde smärtan i hans röst och det värkte genast i hela mig. " Det är lugnt Nessie... oroa dig inte för mig... "
" Okej " mumlade jag patetiskt. " Jag saknar dig jätte mycket Jacob, vet inte hur ska jag säga det ens" En klump hade bildats i halsen och magen under den sista meningen.
" Jag saknar dig också... lika mycket " Jag såg framför mig hur han log av glädje. " Vad blir det att äta idag då ? " frågade han som för att leda vårt samtal till något annat. " Det blir väl pizza skulle jag tro om vi inte köper hem något "
" Vi ? " frågade han.
" Ja... Jag , April och Adam " svarade jag i farten.
" Jasså. April är dun rumskompis va ? " frågade han " Japp "
" Vem är Adam ? "
" Hennes bror" svarade jag.
" Okej, är dem schyssta då ? "
" Åh ja.. dem är skitbra.. Men dem döljer något för mig , Dem vägrar berätta vad för något det är för mig. "
Han gav ifrån sig ett fundersamt ljud och verkade tänka en stund ." Det är ju inte rätt... Du är väl en i gänget nu så då borde ju du få veta vad det är det rör sig om" Jag nickade instämmande för mig själv. "Precis.. så jag är rädd för att jag måste ta reda på det på egen hand. Jag vet bara inte vart jag ska börja leta "

För en gångs skull letade jag efter Travis, men det var enbart för att kunna luska fram varför dem uppförde sig så underligt.  Men när man väl letade efter den man inte gillar så hittar man den aldrig. Ödets ironi.
" Letar du efter någon ? "
Jag suckade " Travis... "
" Hejsan Renesmee " skrattade han och jag vände mig om och såg på honom. " Och ja. Jag letade efter någon. Dig. " svarade jag.
" Mig ? " sa ha med överdriven lycka. Så irreterande. Jag himlade med ögonen som svar och försöke att låta bli att le. Han var verkligen rolig. Ibland.
"

Inga kommentarer: