.. -- Twiiliightstory: Kapitel 17 del 3 Zoey´s perspektiv

Translate

Fråga mig

torsdag 29 juli 2010

Kapitel 17 del 3 Zoey´s perspektiv

Cassidy gick självsäkert in i rummet när mannen som hade blivit kallad Mr J bad oss komma in.
Han var rund och hade knappt något hår på pannan och han torkade pannan från svett med en siden närduk som han sedan stoppade i den lilla fickan på kavajens ena sida. Cassidy satte sig graciöst och självsäkert ner i stolen som stod framför hans skrivbord. Hans kontor såg riktigt coolt ut, och dyrt . Han måste vara en bra advokat för att kunna ha det så här.
" Nå Miss Cullen , vad kan jag göra för dig ? " Han lutade sig tillbaka i sin läder kontorsstol och formade fingrarna i en triangel.  "Jag vill förnya mitt körkort, pass och födelse arrester och göra det samma åt mina ...Vänner " Svarade hon och jag såg Justin sätta sig på en stol som stod mot väggen längst bort i rummet. Nu förstod jag vad Cassie menat med papper. Denna äckliga advokat sysslade med förfalskningar ! Herregud det var verkligen som i filmer.
" Okej ...Namn ? " Han tog fram ett block och en bläckpenna.
" Jag vill heta Cassidy Melodi Davies bara , dem andra får du fråga dem om " Hon snurrade runt stolen så hon vändes mot mig " Zoey ? Ash ? Justin ? " Justin svarade först : " Justin Davies " svarade han självsäker , hur kunde han vara så självsäker ? Jenks nickade " Mellannamn ? "
Justin funderade " Antony " svarade han sen och Jenks klottrade ner det på pappret, ålder ?
" Arton " svarade Cassidy för honom och han ryckte till och grimaserade " Okej tjugotvå " Jenks suddade över det första och nickade " Du vill ha arton eller ? " han vände blicken från Justin tillbaka till Cassie som nickade. " Du då unge man " Ashton ryckte till.
" Ashton Nicholas Davies " svarade han och skruvade på sig. Cassidy log varmt . " Ålder ? "
" Sexton " Cassidy log ännu bredare när Ashton la på två år på sin ålder.
" Damen? "
" Zoey ... Ashley Davies " svarade jag prövande " Blir det bra ? " frågade jag osäker och bet mig läppen. " Det blir super " nickade Cassidy. " Jo Mr Jenks sätt ålder sexton på henne också. Sen fixa så vi blir syskon också. "
" Hur dog era föräldrar " frågade han utan att slita blicken från pappret " Brand, ingen övrig släkt" Hur kunde hon vara så säker ? Och bara slänga ifrån sig sådana saker ?
" Alla ska ha körkört och pass " tillade hon och Jenks skrattade " Jag behöver inte berätta summan ? " han skrattade igen och Cassidy stämde in " Nej sir det behöver ni inte "
" Har du bilder på dina vänner ? " frågade han efter att ha hämtat andan " Nej...Tyvärr " svarade hon snabbt. Han nickade förstående och började rota i en låda och tog fram en dyr system kamera och vinkade in oss i en liten skrubb som egentligen var rätt stor men ändå!?
Han hade en duk som var exakt färgen som brukar vara som bakgrund på pass och körkort. Cassidy ställde sig framför kameran och Jenks tog en bild " Mr Jusin " Han vinkade till sig honom och Justin trixade lite med håret. Innan det blixtrade till och när han hade tagit bilderna gick vi tillbaka och Cassidy slog sig i huvudet " Justde , helt vanliga legitimationer också " Han nickade och räckte över en liten lapp och Ash la handen för munnen för att inte kommentera prisen. Det var ofantligt mycket pengar , aldrig att hon hade så mycket pengar.
Hon nickade och tog fram ett checkhäfte och fyllde i rutorna " Alltid lika kul att göra affärer med er J . " Sen reste hon sig " Det är klart och cirka tre veckor. Bra att du skrev ner adressen också så skickar jag allt. " Sen lämnade vi kontoret och satte oss i bilen igen " Så han är advokat och sysslar med sånt här ? Hmm...Det låter lite långsökt " Muttrade jag. Jag hade inte gillat det där. Min farbror var advokat, tänk om han skulle hålla på med sånt där ? Uh. Läskigt och då är jag vampyr!
" Vad var det för adress ? " Hörde jag Justin fråga Cassidy och jag drogs ur mina tankar. Det hade jag också tänkt på. " Jag har ett hus i södra Alaska, jag hade helt glömt bort det eftersom jag aldrig någonsin bott i det. Hon skrattade generat. Jag kliade Davie på ryggen och en massa hår tussar flög i bilen " Zoey, min bil " klagade Cassie och viftade bort tussarna med handen som ven i bilen och jag klappade hans sida och pressade näsan mot Davie´s sida.
Aja, jag får väl städa den sen.

Inga kommentarer: