.. -- Twiiliightstory: Bakom kulisserna på twilight-träffen

Translate

Fråga mig

tisdag 22 juni 2010

Bakom kulisserna på twilight-träffen

En sammetsögd varulv.

En kärlekskrank tonårsflicka.

Direkt från Hollywood intog de båda "Twilight"-stjärnorna Stockholm i går.

På måndagen anlände Kristen Stewart, 20, och Taylor Lautner, 18, till Stockholm för att träffa fans och press inför vampyrfilmen "Eclipse", den tredje delen i den omåttligt populära "Twilightsagan".

Till och med presskonferensen höll Hollywood-mått.

Utanför anrika Grand Hôtel i Stockholm stod vakter som lotsade in hela Nordens journalistkår. Namn prickades minutiöst av och säkerheten var enorm. I en sal fick ett trettiotal fotografer en kvart på sig att ta bilder på de två stjärnorna.

Mediejippo utan like
I Spegelsalen samlas reportrar och tv-kanaler. Alla ville få en plats längst fram och finska tjejtidningar blandades med svenska kvällstidningar.

Det var ett mediejippo utan dess like. Stämningen var förväntansfull när ett smakprov från den kommande filmen "Eclipse" visades.

Skämtar om Volvo
På utsatt tid tog Hollywood-stjärnorna plats bakom bordet. Kristen Stewart iklädd en axelbandslös guldig klänning såg trött ut medan Taylor Lautner i blå skjorta och kofta drog skämt och verkade avslappnad.

De fick frågan om de har hunnit åka Volvo eftersom de är i Sverige. (I Twilight-filmerna kör vampyren Edward en silvergrå Volvo). Kristen Stewart hängde först inte med i skämtet men började sedan le.

– Varje gång jag ser en Volvo tror jag att det är Edward som kommer, skojade hon och såg drömmande ut.

Flickfavorit
Taylor Lautners karaktär Jacob har blivit en flickfavorit.

– När fansen skriker att de älskar mig tar jag inte det personligt. De älskar Jacob och eftersom jag spelar honom tror de att det är mig de älskar, sa han.

Kristen Stewart tappade fokus efter ett tag och stakade sig på nästan varje svar. När hon inte fick fram vad hon ville säga började hon med rynkade ögonbryn gestikulera. Det har varit en lång pressturné.

Den senaste månaden har stjärnorna flugits runt hela jordklotet och gjort exakt samma sak som i Stockholm.

”Svår att inte skratta”
I "Eclipse" får Taylor Lautner äntligen kyssa sin stora kärlek Bella (Kristen Stewart) bakom ryggen på hennes pojkvän, vampyren Edward.

– Det var en utmaning att inte börja skratta när jag sa min replik: "Jag är hetare än han" efter kyssen, säger Taylor Lautner.

– Du gjorde det bra, fyller Kristen Stewart blixtsnabbt i.

Hinner inte med Millenium
Om Kristen Stewart kommer att spela Lisbeth Salander i den amerikanska versionen av Millenniumtrilogin?

– Jag ska spela in filmen "On the Road" i sommar och om tre månader börjar vi med den fjärde "Twilight"-filmen "Breaking Dawn" så jag tror inte de hinner vänta på att jag ska bli klar.

Den trettio minuter långa presskonferensen är över.

Och samma frågor har upprepats och besvarats ännu en gång

Detta skriver Aftonbladet

1 kommentar:

Gina sa...

Vad fin design! :) <3