.. -- Twiiliightstory: Kapitel 5 del 2

Translate

Fråga mig

fredag 28 maj 2010

Kapitel 5 del 2

Jacob berättar:





Jag drog på mig mina jeans shorts med enkla rörelser. Dem andra var redan hemma hos Sam och Emely, jag gick över den lillagränsplätten och kände en spändstämning. Jag gick in i huset utan att knacka eller nåt sådant , vilket ingen av hos gjorde. Deras ansikten var hårda och stela.
" Vad?" frågade jag och tog en bulle och började tugga på den. Emely kom mot mig och röck bullen hur handen på mig och smällde handen och bullen i bordet. Sam blängde på lixom dem andra. Jag hörde Leah smälla ihop tänder och Seth hade för en gångs skull inte ett leende på munen utan den var kröckt i en missnöjd min. Det var illa. Jag skruvade otoligt på mig och började gunga på hälarna. " Nå, Vill nån förklara vad som är fel ?" frågade igen och man kunde nästan höra Carro himla med ögonen . " Idiot" hörde jag Paul mumla. " Ey ! Säg vad tusan jag har gjort " väste jag " Innan ni börjar snacka skit om mig. " Jared grimaserade " Skyll dig själv."
Leah ställde sig bakom sin lillebror, okej lillebror var nog kanske inte rätt ord eftersom han blivit så stor. " Åh din tjockskalle, nej idiot är ett bättre ord " Morrade Leah innan hon tog Sams vatten glas och gick fram till mig och höllde vattnet över mitt huvud så jag vart blöt. Hon ställde glaset på bänken bredvid så hård att det gick i bitar och det luktade en antydan till blod. Hon gav mig en sista blick innan hon gick ut ,tätt följd av Seth. " Okej " muttrade jag och sträckte mig efter en kökshandduk som låg på bänken bredvid glassplitret men Emely tog den och la glaset på innan hon räckte mig, jag skakade på huvudet " Vad i helvete håller du på mig Jacob" Morrade Jared och reste sig upp. Jag stirrade oförstående på honom, " Det du gör mot Nessie är...är , Hjälp mig Sam " Han gjorde en gest mot Sam " Fruktansvärt, elak, moralisk fel, avskyvärt , förnedrande . Jag kan fortsätta " Svarade han och Jared knäppte med frångrarna
" Justde ! Tack Sam " Utbrast han. " Vad har jag gjort ?" mumlade jag . Jag visste bara att Nessie blivit världigt upprörd sist jag träffade henne men varför ? Jag himlade med ögonen " Jag vet inte vad ni snackar om. Jag vet att hon vart världigt upprörd . Varför har jag ingen aning om " kontrade jag innan jag gick ut hur huset och det började genast mumlas. Jag rullade ihop mina shorts igen och kände hetan fylla mig och förvandla mig. Jag började genast springa . " Idiot " mumlade Leah och började springa för att möta mig. Ett minne spelades upp. Hon var där , Nessie , Emely. Alla. Det hade hänt idag. Jag såg Renesmee i chock. " Vad i hel..." Började jag med Leah avbröt mig " Vänta , det finns mer. " tänkte hon. Jag iakttog. Renesmee gick i mänsklig fart , gråtandes , hennes vackra lockiga bronshårt var dränkt av regnet. Synvinkeln förändrades och man såg hennes ansikte och hennes mascara rann för kinderna. En bil stanna bredvid henne och hennes vän Sway kom ut ur bilen och Renesmee bröt ihop. Leah hade följt dem ända hem. Leah hörde Sways berättelse , samma sak Nessie berättat för henne . Edward hårda ansikte och Renesmee hårda ord skickade en smärtsam illing längst min ryggrad : "Släpp inte in honom i huset förren jag förlåtit honom " röt hon.


Leahs minne bleknade. "Nu vet du " snäste hon i tankarna. Jag mådde illa och ville spy. Skulle jag visa mig där nu skulle Edward och Bella döda mig. Men gick jag inte dit skulle jag hata mig mer än vad jag gjorde innan Renesmee. Nu när jag äntligen hade henne kunde jag inte förlora henne.
Leah fnös " Ja , gå dit du , bli en tugg leksak " skrockade hon. En ide slog mig " Du får träffa henne " Jag flinde i tankarna och Leah förstod vart jag ville komma. " Hah , tror inte det grabben" Hon snärtade till med sin svans och travade iväg från mig. Jag la mig på magen. Precis som jag gjort för sju år sen när Sam beodrade mig att död Bella och ...Jag svalade , jag kunde inte tänka namnet. " Förnedrande va " mumlade Leah. Jag igonerade henne. " Jag tänker inte hjälpa dig , Har du satt dig i skiten får du tar dig ur den själv . Jag är på hennes sida ." sa hon innan hon försvann. Hon hade blivit människa igen. Äntligen lite tid för mig själv. Jag behövde tänka. Jag fick inte ihop det . Jag hade vart med Jared och Kim i Forks och handlat sen mindes jag inge mer än att jag var i skogen och höll på att förvandla mig till varg och var sen till mötet min flock skulle ha med Sam´s. Sen ja , hände allt det andra. Men inget mine av nåt annat eller nån blond vampyr ?.
Jag fattade ingenting. Vilket gjorde mig as förbannad. Jag började tänka på en gammal tanke. Skulle jag gå dit skulle Edward och hand familj , även Bella döda mig . Men om inte skulle jag förlora Renesmee . Okej dem kanske inte skulle döda mig men jag skulle nog bli sängliggandes i några dagar. Tufft beslut. Det fick mig även att tänka sju år tillbaka igen. För sju år sen skulle jag döda Edward om han stod i min väg men nu...Nej det skulle jag inte. Dem var min familj , men en familj som skulle kunna döda mig för jag har kossat dotters hjärta. Utan att jag vetat om det . Men jag kunde inte fatta varför jag inte kom ihåg nåt av det ...Det var helt svart. Det brände i halsen. Jag visste vad jag skulle göra. Jag började springa som en galning. Det regnade men det störde mig inte. Jag sprang över vägrarna utan att bry mig om att nån kanske såg mig. Jag skulle snart vara där och jag ränkade faktiskt sekunder tills jag skulle se henne. Bilden av henne brände i mitt hjärta och fick mig nästan av snava.

Jag skiftade form och gick de sista femhundrametrarna , jag hade ingen plan så det fick bli inproviserat. Jag hörde några prata men kunde inte urskilja rösterna. Renesmee satt på verandan med Alice och Rose. Rosalie satt och höll hennes axlar och vaggade henne. Alice hade sitt huvudlutat mot hennes och höll henne hand. Det fick mig nästan att vända. Men jag skulle prata med henne. Rose blick vändes mot mig och hon blottade tänderna . " Renesmee in .." Hon vände blicken mot Alice som också tittade mot mig vilket gjorde att Renesmee också gjorde det och hon såg mig i ögonen och det gjorde så ont att jag nästan föll ihop. Jag ville bara hålla hennes hand berätta hur jag kände . Önskade att jag hade hennes talang att vissa mina tankar. Det skulle verkligen passa eller Edwards så jag kunde veta vad hon tänkte. Hon bets sig i läppen för att hindra tårarna och hon vreds sig ur sina fastaras famnar och gick vingligt in i rummet. En kall hand höll min axel och jag kände igen . Bella. jag vred mig om för att se henne , Jag ryggade tillbaka, hon såg elak ut ..Farlig. " Jacob " Kved hon, jag förstod att det skulle vara mer ett morrande men antagligen var hon så förbannad att det bara vart en kvedande. " Bella , snälla ..." vädjade jag och kände fem nya dofter om mig. Rosalie, Emmett , Jasper , Alice och Edward stod omkring mig och jag tänkte på dagen , bara delen om att jag inte mindes nåt och vad Leah berättat . Jag vände mig mot Edward hans ansikte mjuknade en anning. " Rose , Em,Jazz , Alice ni kan gå. Jag tar hand om det " Han vände blicken mot Bella. " Du med älskling. " Bellas blick var iskall " Jo visst Edward " snäste hon och jag förstod att hon inte skulle gå.
" Edward , jag vet inte vad som hänt. Jag lovar . " Jag blundade och väntade på deras reaktion och hörde dem mumla för snabbt för att jag skulle uppfatta något av det. Bella gav mig en underlig blick. Innan hon försvann in i huset. " Okej jycken , Jag har aldrig vart mer villig att döda dig mer än nu så fresta mig inte med en massa lögner nu." varnade han bryskt " Edward döda mig om jag ljuger och du kan bevisa det, men jag vet verkligen inte vad som händer !" Han girmaserade. " Jag fick en teori när jag lyssnade på dina tankar. Jag var ju faktiskt med en gång när du mötte henne. " Jag blängde oförstående på honom " På bion" muttrade han till svar. Jag nickade utan att egentligen fatta till hundra. " Hon är vampyr och jag har vissa funderingar. Eftersom hon är vampyr och bara påverkar dig som det ser ut som tror jag att det kan bero på en talang. En talang som lockar än utan att man själv vet det. Dina tankar blev toma som om du var i en drömlös trans. Jag undrade först vad det handlade om. Jag tänkte först om det kanske var så att du inte tänkte på något alls, att det inte fanns nåt innanför skallbenet " Det ryckte i hans mungipor. " Jag tror dig. Jacob det är dit jag vill komma men ..." avbröt han och han fick ett retsamt leende . " Hur ska du övertala Nessie ?" undrade han . " Jag pratar med henne" svarade han förbryllat. Han skrockade" Hon har förbjudit oss alla att släppa in dig. Du kommer inte in." svarade han och sköt fram hackan en aning" Övertala henne" bad jag . Han stönade
" Det tänker jag inte , men har du inte tänkt på en annan sak... Hon är ruskigt lik Bella på det viset. Har hon bestämt sig för nåt så släpper hon det inte. Det såg du ju bara när hon var havande." Hans ansikte vart neutralt. Jag nickade förstående. " Jo , men det skadar inte " Jag flinade. " Du övertalade mig att prata med Bella..Kanske.." Han ruskade på huvudet innan jag ens pratat klart. " Dröm Jake. " väste han men det var inte hotfullt. Jag nickade och började klappa därifrån med tunga steg, det kändes lite bättre att ha Edward delvis på min sida eftersom han hade världigt inflytande på resten av familjen. Han och Carlise. Men han hade rätt, jag var tvungen att börja om. Nessie skulle inte släppa detta. Jag skulle kanske få ta fram mitt gammla jag. Det som inte brydde sig om andra utom Bella. Som sa riktigt dumma saker ibland. Men bara kanske så långt skulle jag förhoppningsvis inte gå.
" Hejsan Jacob" En len röst viskade på mig när jag gick längst First Beach. Jag vände mig om och hann bara se ett par lilaögon.

Svart..

Inga kommentarer: